Uutiset

Pääministeriä markkinoinnissa käyttänyt MarkkinointiAkatemian työntekijä sai varoituksen

MarkkinointiAkatemia MAK Oy on vuonna 2013 Tampereella perustettu yritys.

MarkkinointiAkatemia on antanut varoituksen työntekijälleen, joka käytti markkinoinnissa hyväkseen pääministeri Sanna Marinia. Pääministerin nimeä hyödynnettiin sitä kautta, että hänen avopuolisonsa työskentelee kyseisessä yrityksessä.

Pääministeriä markkinoinnissa käyttänyt MarkkinointiAkatemian työntekijä sai varoituksen

Digitaalisen markkinoinnin palveluja tuottava tamperelainen MarkkinointiAkatemia tiedottaa antaneensa varoituksen työntekijälleen, joka käytti markkinoinnissa hyväkseen yrityksen viestintäjohtajan avopuolison, pääministeri Sanna Marinin, nimeä. Työntekijä on myös siirretty toisiin tehtäviin.

”Yhtiönä emme missään tapauksessa käytä tällaisia epäasiallisia keinoja markkinoinnissa. Emme hyväksy tällaista toimintatapaa työntekijöiltämme”,  sanoo MarkkinointiAkatemian toimitusjohtaja Mikko Pulkkila.

MarkkinointiAkatemian tekemän selvityksen mukaan yksittäisissä asiakassähköposteissa ja -keskusteluissa on noussut esiin, että viestintäjohtajan avopuoliso on pääministeri Sanna Marin. Tämän tiedon hyödyntäminen markkinoinnissa ei ole yhtiön ohjeistuksen mukaista eikä toimintatapaa olisi missään nimessä hyväksytty.

Pääministerin nimen käyttäminen liittyy MarkkinointiAkatemian yrityksille tarjoamaan apuun tukihakemuksien tekemisessä Business Finlandille ja Ely-keskuksille.

Yhtiö tiedottaa, että asian läpikäyntiä jatketaan sisäisesti.

”Tulemme käsittelemään viestintää ja markkinointia henkilöstön kanssa, ja käymme tarvittaessa lisäkeskusteluja, jotta tulevaisuudessa voidaan toimia paremmin”, Pulkkila kertoo.